Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Followers

Istimewa Buat Sobri : Selamat Hari Lahir

Friday 2 April 2010





Ironinya, sahabat terbaik saya, Muhammad Sobri Bin Faisal, tarikh lahirnya 2 April 1991. Ya, pada hari ini dia menginjak umur 19.


Semenjak rapat dengannya, saya tidak pernah lagi menyambut hari jadinya. belum pernah lagi dapat menyambut dengan bersungguh-sungguh, belanja dia makan dan beri dia hadiah yang menyeronokkan. Saya harap, Allah akan izinkan saya untuk mempunyai peluang bagi menyambut hari lahirnya dengan hangat kali ini.


Sebenarnya saya baru sahaja bersahabat dengannya tahun 2009, ketika dia mengambil STAM di Sekolah Menengah Zainal Abidin Batu Buruk. Sememangnya banyak kami berkongsi masalah suka dan duka bersama yang akhirnya kami bersama-sama dapat melanjutkan pelajaran ke universiti mu’tah ini.


Saya bersahabat dengan Sobri kerana Allah Taala.. Moga Allah meredhai persahabatan ini..insyaAllah… berkekalan hingga ke syurga…amiiin.


Ada satu hadith sohih riwayat Bukhari&Muslim telah membuatkan saya menjadi bersemangat dalam menjaga persahabatan ini.

Rasulullah SAW bersabda:

“Tujuh golongan yang akan diaungi oleh Allah pada hari tiada naungan selain naungan-Nya adalah: 1) Pemimpin yang adil, 2) pemuda yang kehidupannya sentiasa beribadah kepada Allah, 3) seorang lelaki yang hatinya bertautan dengan masjid, 4) dua lelaki yang saling cinta mencintai hanya kerana Allah, mereka bertemu dan berpisah kerana-Nya, 5) seorang lelaki yang dirayu oleh perempuan kaya lagi cantik untuk berzina, kemudian dia berkata: Sesungguhnya Aku takutkan Allah, 6) seorang yang mengeluarkan sedekah secara sembunyi(ikhlas) sehingga tangan kirinya tidak mengetahui, 7) seorang yang bermunajat kepada Allah di tempat sunyi sehingga mengalir air matanya”

Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim.


Ya. Sekiranya benar-benar kita bina hubungan kita dengan sahabat kita kerana Allah SWT. Maka Allah akan melindungi kita di akhirat kelak.

Bersahabat atas keimanan, memang indah bukan?

So…


Selamat Hari Lahir Sobri. Semoga Allah redha dengan enta, megurniakan rahmat yang luas buat enta, membuka pintu-pintu rezeki enta, mengurniakan kecemerlangan kepada enta, dan menggolongkan enta dalam kalangan yang beriman kepada-Nya.


Sentiasa ana tembakkan doa berdas-das tanpa lupa buat enta. Tidak pernah melupakan enta dalam gerak perjuangan. Sentiasa mengharapkan agar Allah redha dengan ukhuwwah ini, dan moga-moga ukhuwwah ini memberikan kesan yang mendalam kepada diri kita, dan masyarakat.


Sesungguhnya, ana mencintai enta, melebihi diri ana sendiri.

Uhibbukafillah.

Happy Birthday yer..

0 comments:

   

:: Menghitung Hari ::

About Me

My photo
Seorang penuntut ilmu di Mu'tah University, Mu'tah, Jordan. Tinggal di Bayt Bukhara, Mu'tah, Karak. Pernah belajar di KOSTAQ YT-Besut. Kemudian berpindah ke KOSTAQ YT-Dungun yang ditukar nama menjadi SM Imtiaz Dungun. Berhijrah ke SMA(A)SZA, Batu Burok, Kuala Terengganu sehingga sanawi tiga. Seterusnya, terbang ke Jordan dan sekarang sedang menyiapkan ijazah sarjana muda dalam bidang Usuluddin..

:: Sangat Dirindui ::

:: Sangat Dirindui ::

:: Ad-DuYyuF ::

free counters

suara peringatan..